Lucka 10 - Julavsnitt

Det är dags att öppna lucka 10 och här tänkte jag dela med mig av de tv serier som jag anser ha de bästa julavsnitten

The O.C: The Best Chrismukkah Ever
I det här festliga avsnittet av min absoluta favoritserie genom tiderna så får vi inte bara fira jul utan Chrismukkah, en blandning av jul och chanukka (Christmas and Hanukkah). Även om allt inte går sådär jättebra då Seth försöker jonglera både Anna och Summer, de båda ger honom senare en väldigt speciell julklapp för att få hoom att välja vem han vill vara med. Marissa blir arresterad för att ha snattat och det blir inte bättre nör hon senare blir full på en fest. När Ryan sedan kör hem henne blir de nästan påkommna.

Det finns fyra säsonger av OC och därmed fyra julavsnitt, anledningen till att jag valde detta avsnittet som det bästa var för att jag gillar det bäst. Den här serien är bäst i början och så också julavsnittet, jag får massor av julkänsla även om det inte är en fullt så lyckad jul för de i serien.

Friends: The One with Christmas in Tulsa
Vänner har många bra julavsnitt med tankte på att serien har tio säsonger, men detta avsnittet är nog ändå mitt favorit julavsnitt. Jag älskar slutet och att man får se Monica och Chandlers kärlek och även kärleken mellan vännerna. Chandler tvingas jobba i Tulsa över jul oh resten av gänget är hemme i New York. När hans kollega börjar stöta på honom så säger han att han faktiskt älskar sin fru. Hin frågar då vad han gör där och inte hemma hos henne. Chander inser då att inget är värt att vara borta från sin familj och slutar på sitt jobb och åker hem.

Gossip Girl: The Roman Holiday
Blair pappa kommer till stan med en oväntad gäst, hans pojkvän, vilket gör Blair besviken. Jenny och Vanessa hjälper Sernea att hitta den bästa julklappen till Dan, som har en egen överaskning åt Serena. Jag gillar det här avsnittet väldigt mycket och det är i princip det enda julavsnittet som har kommit av Gossip Girl. Det jag gillar mest är scenerna mellan Dan och Serena, när hon gör snö åt honom. Sedan gillar jag familjestunderna med familjen Humphrey när de spelar amerikansk fotboll. En riktigt bra avsnitt för att komma i julstämning helt enkelt!

Det finns ju även massvis med andra serier med riktigt bra julavsnitt men dessa tre är mina favoriter!

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback