Lucka 23 - Santa Baby 2



Dagen före julafton så får tomten medelålderskris i Santa Baby 2 från 2009.

Filmen, som är uppföljaren till Santa Baby, handlar om Mary, som inte är vilken New York bo som helst utan dotter till jultomten. Den här julen måste Mary lämnasitt hem i New York och resa hem till nordpolen och hjälpa till med julverkstan eftersom hennes pappa har hamnat i en medelålderskris och inte kan ta hand om den själv. Mary, som aldrig velat gå i sin pappas fotspår lägger inte speciellt mycket energi på sin uppgift som biträdande jultomte och hela julen är i fara, och mitt i allt står en ond julnisse som vill ta över julen själv!

Jag såg den här filmen på tv för några dagar sen för andra gången och den är väldigt mysig, jag tror aldrig att jag sett ettan men man behöver inte gjort det för att förstå den här filmen. Den är larvig stundvis men det tycker jag inte gör någonting, det är någonting med det som gör att den får den rätta julkänslan, helt klart sevärd.


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback