Lucka 4 - Polarexpressen

Under lucka 4 hittar vi den animerade filmen Polarexpressen. En riktigt söt film som kan få vem som helst att få julkänslor!

Filmen handlar om den unga pojken som har börjat tvivla på jultomtens existens, men som på julafton stiger på ett magiskt tåg som är på väg mot Nordpolen och mot Jultomtens hem. Han går dock inte bara ombord på ett tåg utan påbörjar en resa till självupptäckt vilket får honom att förstå att livets under aldrig tonar bort för dom som tror.

Filmen är baserad på boken med samma namn som kom ut 1965, skriven av Chris Van Allsburg.

Jag kommer ihåg när den här filmen kom ut för sju år sedan, jag älskade den då och jag gillar den fortfarande. jag gillar hur dom har fångat magin med julen så att både barn och vuxna kan relatera till filmen. Filmen har en djupare mening och det är viktigt tycker jag.


Kommentarer
Caroline

Åh vilken härlig blogg du verkar ha! Hit ska jag kika in oftare :)

2011-12-05 @ 12:06:41
URL: http://aci.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback