Lucka 8 - Ensam Hemma


Under lucka 8 hittar vi mångas favorit julfilm Ensam Hemma med Macaulay Culkin i huvudrollen, en riktig klassiker enligt mig.

Filmen handlar om 8-årige Kevin som blir kvarglömd hemma när familjen ska åka iväg på semester till Frankrike över jul. Kevin måste nu ta an utmaningen att klara sig ensam hemma utan någon vuxen, men inte nog med det så får han besök av två inbrottstjuvar. Nu måste han försöka stoppa inbrottstjuvarna genom att förståra deras inbrott - Kevin är nämligen inte så lättlurad.

Jag älskar den här filmen, den är riktig julkänsla för mig! Den är ett måste när julen börjar närma sig. Macaulay Culkin gör ett riktigt bra jobb och det gör även dom andra skådespelarna. Så har ni inte sätt den här filmen så rekomenderar jag er att göra det nu! Det är ju trots allt bara 16 dagar kvar till jul.

Filmen har även fått ett antal uppföljare som jag tänkte nämna lite snabbt,  tvåan har samma skådespelare men istället för att Kevin blir lämnad hemma lyckas han komma på fel flyg och finner sig nu helt ensam i New York! Även den filmen är riktigt bra även om den inte riktigt möter sig upp till ettan.

Trean och fyran har andra skådespelare men ungefär samma handling som den första filmen, även om dessa är okej när man inte har något bättre att kolla på så faller dom inte riktigt mig i smaken och mäter definitivt inte upp till de första två filmernas standard.


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback