Breaking Dawn - Part 1


Jag, Beatrice och några andra kompisar såg Twilight Saga - Breaking Dawn part 1 i fredags och jag har velat skriva om den men mitt internet har varit oberäkneligt dem senaste dagarna så jag har knappt kunnat använda det alls, men nu verkar det lite bättre igen så nu tänkte jag dela med mig av mina åsikter om den senaste Twilight-filmen.

I tredje filmen fick vi se Bella tacka ja till Edwards frieri och nu i fjärde filmen får vi följa dem under bröllopsplaneringarna, bröllopet själv, smekmånaden och genom en resa som kan leda till Bellas död. Man får också följa Jacobs svåra val, om han ska stanna vid hennes sida även fast det går emot allt han tror på, eller om han ska följa sin natur och avsluta det.

Jag är ett stort Twilight fan, jag har läst alla böcker flera gånger och jag hade stora förväntningar på den här filmen, och även fast den är riktigt bra så är jag nog ändå lite besviken. Jag hade förväntat mig mer fart och mer känsla i filmen än vad det är. Jag tycker att det hände någonting hela tiden, men scenerna var lite långdragna så det kändes som om dem kunnat få med mycket mer detaljer som finns i böckerna. Jag saknade också Rosalies och Jacobs småtjafs som är med i boken, den saknade lite av humorn som beskrivs i böckerna. Men filmen är riktigt bra ändå, första gången jag varit nära att gråta när jag sett en Twilightfilm, och under bröllopet var det riktigt nära, även fast jag inte ens är Team Edward! Dem lyckades få fram kärleken otroligt bra och jag tycker att dem gjorde ett riktigt bra jobb att ta bröllopet från bok till film. Jag älskade när Jacob inpräglades av Renesmee, dem fångade hans känslor väldigt bra.

Sammanfattningsvis, en riktgit bra film, men den når inte riktigt till en 5a. Men jag ser fram emot nästa och jag hoppas att den är ännu bättre!

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback