Degrassi: The Next Generation


I samband med att MTV började visa den kanadensiska serien Degrassi: The Next Generation så bestämde jag mig för att ge serien en chans. Jag började dock inte från början med säsong ett utan började med säsong 7 och nu har jag sett klart både säsong 7 och säsong 8. Tänkte därför skriva lite om vad jag tycker om serien hittils.

Degrassi: The Next Generation är den fjärde tv-serien i Degrassiserien som startade 1979 med The Kids of Degrassi Street, därefter kom Degrassi Junior High och sedan Degrassi High. Likson sina företrädare får man i serien följa ett gäng studenter på Degrassi Community School som står inför olika utmaningar i livet. Allt från grupptryck, sexuell identiet och att skada sig själv till  tonårsgraviditet, droger och död.

Många av karaktärerna som man först möter redan i första säsongen får man sedan följa under en lång tid, vissa ända in på säsong nio. Men många av karaktärerna byts ut reglebunder, vissa försvinner och nya kommer till. Jag gillar upplägget som serien har, att man får följa så pass många olika karaktärer, vissa som man gillar jättemycket och även vissa som man inte gillar alls. Men det blir ändå en salig blandning av personligheter och intriger vilket gör att det sällan blir tråkigt att kolla på.

Det finns även en del kända skådespelare som syns i serien (en av anledningarna till att jag började kolla) Vi får bland annat se Shenae Grimes, som vi annars ser som Annie i 90210, hon spelar karaktären Darcy Edwards i säsong 4 och 8. Sedan har vi Nina Dobrev som spelar Mia Jones i säsong 6 till 9, henne brukar vi annars se som Elena Gilbert/Katherine Pierce i The Vampire Diaries. Serien har många väldigt duktiga skådespelare även om det även finns en del mindre bra. Det är dock svårt att skriva om alla eftersom det är så pass många.

Jag hade inga direkt förväntningar på serien innan jag började kolla på den men eftersom den inte blivit så känd runt om i världen så tänkte jag att den kasnke inte är jättebra, och jättebra är den inte men den är bra. Den mäter sig ju inte upp till vissa seriers kvalitet men det ahde jag inte heller förväntat mig. Så om du funderar på att börja titta så tycker jag att du ska ge den en chans, det är nog inte en serie för alla men mig föll den i smaken.

Här kan du titta på serien online


Kommentarer
Julia

Hejsan!



Fin Blogg!! :D



Kolla jätte gärna in våran musikvideo som vi har gjort.



Låt: Pray (Justin Bieber)



http://www.youtube.com/watch?v=Vsy7CGk1IZM&feature=player_embedded#!



PS. ska vi följa varandra på bloglovin?? Kommentera om du vill följa mig, så följer jag dig! ;)

Kram

2011-11-05 @ 16:41:07
URL: http://juliajme.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback