The Vampire Diaries 3x09 "Homecoming"


Nya Vampire Diaries avsnittet var riktigt bra som vanligt, väldigt spännande och jag satt som klistrad hela tiden. Det här var som sagt sista avsnittet för i år och självklart hade dom en liten cliffhanger i slutet.

SPOILERVARNING!

Efter att skolgympasalen blivit översvämmad flyttas Homecoming dansen till Tylers hus. katherine posar som Elena som en del av Damons plan för att döda Klaus, men saker oxh ting går inte direkt som han hade tänkt sig och Klaus lyckas istället att döda Mikael.

När man inte visste att det inte var Elena som var på dansen så var jag ganska snabb med att tänka att det där är inte Elena, vet inte varför men jag fick den känslan. Jag vart glad för jag hopades på att Katherine inte skulle va död, serien behöver lite av hennes bitchiga personlighet tycker jag.

Jag gilar inte hur Tyler beter sig, att han har en lojalitet till Klaus och alltid kommer att skydda honom. Även om han även skyddade Caroline så vill jag inte att han ska ha nått att göra med Klaus. Känns som att det inte kommer att sluta så bra det där.

Sen måste jag ju kommentera Damon och Elena också, avsnittet hade behövt lite mer Delena scner för min smak faktiskt. Men jag gillade att Elena sa att dom måste låta Stefan gå, att hon har kommit till rätta med att han kanske inte kommer tillbaka. Självklart skulle dom bli störda av att Ktherine ringde Damon också. Så typiskt den här serien, ska dom aldrig få va tillsammans?

Vad tyckte ni om avsnittet?


Kommentarer
Alicia

Jag älskade avsnittet, och är lite deppig över att vänta till januari för nästa. Personligen tycker jag att elena och damon har mer kemi än elena och stefan. Delena!

2011-11-12 @ 23:07:49
URL: http://aloliwen.devote.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback