Serieuppehåll, dags att ge en gammal serie en chans?

Nu har i princip alla serier uppehåll vilket är tråkigt, men man får ju chansen att sträckse någon serie man inte sett förut eller se om någon bra serie. Jag tänkte ge er några tips på serier som gör vardagen lite ljusare nu när vintern nästan är här. Det jag tipsar om är alltså inga nya serier utan lite äldre redan avslutade serier som jag tycker är värda att se.

Vänner (Friends)
Serien handlar om 6 vänner som försöker hitta rätt i livet, de försöker hitta kärleken, dom kämpar på jobbet. Men i slutändan så har dom alltid varandra.

Den här serien har gått på svensk TV tillräckligt länge för att de flesta ska veta vad det är för serie. Men ni kanske bara har sett något avsnitt då och då? Den här serien är verkligen värd att se från början till slut, alla tio säsonger. Det är en komediserie men den har även sina djupa stunder och det är det jag gillar med den.


The OC

Serien handlar om hur en kille från ett dåligt område blir inkastad i en värld av rika människor som bor i Newport Beach, CA.

Det här är en serie som ligger mig varmt om hjärtat, den är en av de fösta seriena som jag föll för och kommer alltd att ha en speciell plats i mitt hjärta. Den har både drama, sorg och komedi, den perfekta kombinationen. Kan verkligen rekomendera den.


Veronica Mars

Serien handlar om Veronica vars bästa kompis blivit mördad, och pappa inte längre får jobba som stadens sheriff, bestämmer sig för att lösa alla mysterier i staden där hon bor.

En riktigt bra och spännande serie som jag såg för första gången för flera år sedan när den gick på TV här i sverige. Men efter det har jag sett den flera gånger och även om man vet vem som är mördaren och man vet vem som blir tillsammans med vem så är det ändå lika bra. Man blir kär i karaktärerna och det är så det ska vara tycker jag.

Lost
Överlevarna av en flygkrash tvingar leva med varandra på en öde ö, en farlig ny värld som har unika hot.

En riktig nagelbitare med spänning och mysterier, man kan aldrig riktigt förutse vad som ska hända härnäst. det är en riktigt spännande serie som lämnar en något förvirrad.



Förhäxad (Charmed)

Serien handlar om tre systrar som visar sig ha magiska krafter och är de starkaste häxorna av de alla "THe Charmed Ones". Nu måste dom bekämpa demoner och annat ont som kommer i deras väg.

Det här är oxå en serie som har följt med mig sedan barnsben, jag har alltid älskat den. Även om den har några år på nacken och inte är jättebra gjord så har den sin charm, den är riktigt bra helt enkelt. Måste dock påpeka att jag gillar de tre första säsongerna bäst.

Gilmore Girls
Serien handlar om en mamma och en dotter och deras liv i Stars Hollow, Connecticut.

En serie med skratt, tårar och kärleken mellan en mor och en dotter. En riktigt feelgood serie som har allt man kan önska av en komedi/drama serie.

Kommentarer
Lebanezza

Ska vi ha länkbyte? :)

2011-11-26 @ 22:01:41
URL: http://lebanezza.blogg.se/
LIIV - vanlig men unik

Så trist att allt har uppehåll...

Många bra serier! Har själv funderat på att nörda igenom Charmed, för inte sett det sen jag följde det när det gick på tv :) veronica mars har jag aldrig hört talas om :o Lost har jag bara sett några avsnitt av, fastnade aldrig för det.

2011-11-27 @ 22:24:15
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Nicolina

Jag har själv, nu när alla serier har uppehåll, sett om Dawson's creek :)!

2011-12-12 @ 12:20:48
URL: http://nicolinalangebro.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback