Arena


Såg precis klart på Arena, en actionfilm från 2011 där bland annat Kellan Lutz, Samuel L Jackson och Nina Dobrev medverkar.

Filmen handlar om David Lord (Kellan Lutz), en brandman som lever med sin fru (Nina Dobrev) och tillsammans väntar dem sitt första barn. Men allting förändras när en bilolycka, som kanske inte är en olycka, inträffar och hans fru och ofödda barn dör. För att lätta sina sorger åker David till Mexiko och där han blir tillfångatagen och förd till en plats där dem tränar upp folk för att slåss, och döda. Hjärnan bakom det (Samuel L Jackson) leder alltihopa och tvingar folk att slåss för sitt liv framför kameror och tusentals tittare världen över. Dem som slåss är alla fångar och alla har samma alternativ, att döda eller att bli dödad. David får ett förslag, om han överlever 10s lag så blir han fri, men hur ska han överleva fler slag än någon annan någonsin lyckats med? Och kan han lita på någon som skickar oskyldiga människor till döden, och skrattar åt det?

Det här är inte den typen av film jag vanligtvis ser på, jag var mest intresserad av den för att Kellan Lutz och Nina Dobrev är med i den. Men jag måste säga att jag är glatt överraskad av den, jag hade inga förväntningar alls på den men den är faktiskt sevärd. Den påminner väldigt mycket om The gamer, en film som även den handlar om att riktiga människor tvingas slåss inför hela världen. Men den här är lättare att tro på, det känns som om det, i en galen värld, skulle kunna hända. Det är inte en film för dem som inte tål att se blod, för det är en riktigt blodig film. Men det är helt klart en film men mycket spänning och en väldigt oväntad twist i slutet och det gillar jag riktigt mycket även fast jag blev väldigt förvirrad av den. Det är en film som alla kan se men jag skulle nog mer rekommendera den för mina bröder än för mina tjejkompisar. Kort sagt, en helt klart sevärd film men inte för den känsliga.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback