Hart of Dixie 1x5 Faith and Infidelity


Såg som jag skrev i förra inlägget det nyaste avsnittet av Hart of Dixie alldeles nyss, så nu tänkte jag dela med mig om mina åsikter om avsnitt 5, Faith and Infidelity. Varning för spoilers!

Hittils är avsnitt 4 mitt absoluta favoritavsnitt men det här avsnittet är inte allt för långt efter. Det var spännande och roligt och jag gillar verkligen hur dem lyckas få in komedi i det egentligen jätteallvarliga, det gör att det inte känns som vilken annan sjukhusserie som helst.

Jag gillar verkligen Zoe och Wade tillsammans och jag hoppas dem förstår att dem är perfekta för varandra snart annars blir jag galen! Fast jag tror inte att det kommer hålla mellan dem ändå, jag tror det blir Zoe och George till slut, när han dumpar hemska Lemon.

Själva historien om prästen och hans fru tycker jag var spännande, och twisten att det inte var han som varit otrogen gillade jag verkligen, oväntat och väldigt roligt. Jag gillade att man ena sekunden var helt säker på att han varit otrogen och helt plötsligt fick släppa allting och tänka om helt.

Jag gillade scenen i skönhetssalongen när Zoe såg sig omkring och inte vågade klippa sig där för att dem andra såg ut att vara tagna från 50-talet. Jag kunde inte låta bli att skratta högt när man fick se Zoe i sin nya, helt fantastiska frisyr, haha.

Scenen uppe på taket älskade jag och jag anade redan från början av avsnittet att det var Wades pappa som han råkat köra över med flaket. Hela scenen var väldigt mysig och man fick se en mjukare sida av Wade och man fick mer förstående över varför han försöker vara så tuff hela tiden. Jag tror Zoe smälte lite också vid synen av Wade och hans pappa sjungandes uppe på taket.

George och Lemon borde göra slut, dem passar verkligen inte ihop och jag tål verkligen inte dem tillsammans. Lemon över huvudtaget vill jag bara skaka om och skrika åt för att hon ska förstå att hon ska sluta vara så egoistisk och sluta att bara tänka på sig själv och sina egna drömmar.

Sammanfattningsvis ett bra avsnitt och jag gillade verkligen twisten i historien. Jag längtar redan tills nästa avsnitt kommer! Jag kommer absolut fortsätta följa serien och se om den kommer växa ytterligare!

Orginalbilder här och här

Vad tyckte ni om avsnittet?

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback