The Green Lantern


The Green Lantern är en action film från 2011 med Ryan Reynolds och Blake Lively i huvudrollerna.

Filmen handlar om Hal Jordan, en bekymmerslös testpilot vars liv består av snabba jaktplan och ännu snabbare relationer. Tills den dag som han mot sin vilja rekryteras att bli en Green Lantern, han ges övermänskliga krafter och hans främsta uppgift är nu att skydda universum. Hal tror inte att han är bäste man för jobbet men när utomjordiska krafter hotar jorden så finns det bara två val: att fly eller att slåss.

Jag vart lite smått besviken på den här filmen, den verkade fartfylld och rolig och även om den var det på sina håll så håller den tyvärr inte måttet för att hålla mig särksilt intresserad. Jag tröttnade ganska snabbt men tog mig ändå igenom den. I två omgångar måste jag tillägga. Jag är inget stort fan av filmer som innehåller aliens och kasnke borde jag ha förutsett att det här inte var en film för mig. Men jag ville ändå ge den en chans. Det i filmens handling som jag gillade mest var romansen mellan Hal och Carol och jag hade velat se mer av det. Nästa gång kasnke jag ska se en romantiskt komedi istället. Skådespelarna gjorde dock ett bra jobb och jag gillar Ryan Reynolds och det är hans prestation som puttar upp betyget lite för mig.



Kommentarer
J E N N I F E R

Hejsan!

Det skulle vara superkul om du var med & tävlade om att bli veckans blogg hos mig! :D

Direktlänk:



http://honjennifer.blogg.se/2012/april/veckans-blogg-154-224.html#comment



KRAM

2012-04-17 @ 20:57:28
URL: http://honjennifer.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback