Spy Kids 4

Ikväll gick jag in på Voddler för att se om det fanns någon bra film att spendera kvällen med, jag hittade då den nyaste Spy Kids filmen och som ett barn som växte upp med de första tre filmerna så fick jag ju bara lov att titta på även den här!



Marissa Cortez Wilson pensionerar sig från sitt jobb som spion dagen då hon ska föda sin lilla dotter, hon är gift och har två styvbarn. Men dom gör det inte så lätt för Marissa att ta rollen som deras förälder. Ett år efter att Marissa pensionerade sig så blir hon tillbaka kallad till jobbet och nu sätts hela hennes familj i fara. Nu måste hon och hennes familj tillsammans med två välkända spioner rädda världen.

Bara nostalgikänslan av att se en Spy Kids film gör hela filmen lite bättre än vad den kanske skulle varit om man såg den utan att ha sett de andra filmerna som liten. Det är ju en film som är gjord för barn och det märks ju när man stör sig på specialeffekter och hur det är klippt. Men bortser man från de där små sakerna och bara fokuserar på själva filmen så är den inte så dålig.

Skådespelarna gör ett relativt bra jobb, Rowan Blanchard och mason Cook spelar barnen och de nya små barnspionerna. De är duktiga för det mesta även om deras skådespeleri och trovärdhet brister på sina håll. Jessica Alba är inte direkt en av mina favoritskådespelare men hon är duktig, inte mer än så enligt mig dock. Joel McHale som är mest känd för sin medverkan i Community, en serie som jag aldrig kollat på, gjorde mig lite besviken. Ingen jättebra insats enligt mig.

Men i helhet är det en okej film och hade jag varit några år yngre så hade jag nog gillat den mycket bättre, men jag ångrar inte att jag såg den. Jag ville ha sett den på grund av att jag sett de andra filmerna. Och det som är roligt är ju att de gamla skådespelarna är med, hade det bara varit nya skådespelare och en helt ny handling så hade den nog inte varit lika bra.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback