Tips i TV Tablån - Pearl Harbor

Ikväll klockan 21.30 visar Sjuan filmen Pearl Harbor från 2001. I huvudrollerna kan vi se Ben Affleck, Josh Hartnett och Kate Beckinsale.

Rafe och Danny har varit vänner sedan barnsben. De har följt varandra genom livet och båda har tagit värvning i armen. Det är mitt under andra världskriget och Rafe blir förälskad i den vackra sjuksköterskan Evelyn. När Rafe försvinner under ett farligt uppdrag tror alla att han är död. Danny och Evelyn blir båda förflyttade till Hawaii och Danny försöker trösta Evelyn. Snart upptäcker de att de har känslor för varandra. Men när det visar sig att Rafe inte är död och återvänder blir de två vännerna bittra fiender och Evelyn måste ta reda på vem av de båda männen hon verkligen älskar.

Det här är verkligen en helt underbar film på många sätt, den är otroligt gripande och fruktansvärt bra. Jag har sett den flera gånger och varje gång så måste jag förbereda mig själv mentalt. Alla kanske dock inte är lika blödiga som jag men jag grät som en gris när jag såg den förra gången. Så jag säger så här, ni ser den på bevåg men glöm inte att lägga fram lite näsdukar.










Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback