Filmserier 2 love or hate - Paranormal Activity 1-3

 
Såg senaste delen av Paranormal Activity serien häromdagen och tänkte dela med mig av min åsikt om denna filmserie.
 
Paranormal Activity (2009) - Ett ungt par misstänker att det är någonting onaturligt i deras hus och mannen bestämmer sig för att avslöja vad. Med en mängd kameror börjar han dokumentera varenda sekund, och det som befinner sig i huset blir mer aggresivt för varenda sekund...
 
Jag kan börja med att skriva att jag har otroligt svårt att bli skrämd av skräckfilmer, det är bara ett visst antal som verkligen lyckats, och den här är inte en av dem. Tråkig, ointressant, långdragen och verkligen på gränsen till ej sevärd. Ett litet plus för slutet, för man får vänta tills dess innan det börjar hända lite grejer, men även då riktigt tråkig. 
 Paranormal Activity 2 (2010) - Daniel och Kristi fasar för deras nyfödda barns liv när konstiga saker börjar hända i deras hem. Familjelyckan byts ut mot rädsla och deras situation rasar samman. Dem försöker fånga fenomenen få film, men dem hade aldrig förberett sig på vad dem kan få se...
 
Lite bättre än den första, jag hoppade till någon gång i alla fall, handlingen är också bättre. Men även denna är långdragen och tråkig och gör inte direkt ett stort intryck på mig.
Paranormal Activity 3 (2011) - Tredje filmen tar oss tillbaka i tiden till 1988 då allting startade, Kristi och Katie möter för första gången det övernaturliga som kommer följa dem i resten av deras liv. Men ingen tror på vad dem säger, förrän det är för sent.
 
Kan ju säga att serien blir bättre och bättre för varje film, den klättrar för varje film så när 10e delen kommer kanske det blir fullpott! Äntligen börjar det hända någonting från början! Jag satt faktiskt och kollade intresserat under den här filmen och den lyckades hålla mig intresserad enda till slutet! Hoppade till några gånger och jag skulle faktiskt kunna säga att den tredje delen är sevärd! Fortfarande ingen höjdare, men helt ok.
Jag skulle rekommendera serien till alla som gillar skräckfilmer, för jag vet att jag är en av dem få som inte gillar dem, nästan alla mina bekanta har varit vettskrämda när dem sett filmerna och jag vet att dem kryper under huden på många. Så se dem, bara för att jag sågar dem så behöver dem inte vara usla. 
 

Kommentarer
Johanna

Hejsan jag har nyligen startat en Ariana Grande blogg och det vore kul om du tittade in. http://arianagrandedaily.blogg.se

2012-07-12 @ 17:44:46
URL: http://arianagrandedaily.blogg.se
Catta

Hej !

Har du sett, Paranormal Activity 2: Tokyo nights ? den är också sevärd :)

Svar: Sv: Nej jag har inte sett den, ska kanske ta och göra det då ;)
themoviediaries.blogg.se

2012-07-19 @ 08:56:33
URL: http://stonedeaf.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback