Barnmorskan i East End


Barnmoskan i East End, eller Call the Midwife som den heter på engelska är en drama serie från 2012 med bland andra Jessica Raine i huvudrollerna.

Serien är baserad på Jennifer Worth's memoarer. Historien handlar om tjugiotvå åriga Jenny som 1957 lämnar sitt bekväma hem för att jobba som barnmorska i East End i London. Hon förväntar sig ett sjukhus men upptäcker snart att kliniken är ett kloster.

Inte den sortens serie som jag brukar titta på, men på grund av att jag gillar nästan allt som har med bebisar att göra så gav jag den en chans. Glatt överraskad vart jag verkligen. Det är en rörande historia om dåliga levnadsförhållanden och om mammors tapperhet. Jag kan verkligen rekomendera serien.

Ikväll visar SVT1 andra avsnittet av serien, missade du första så kan du se det på SVT Play.


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback