Moonrise Kingdom

Jag och min kära bloggkollega fick äran att få biobiljetter till Moonrise Kingdom, att få chansen att gå på bio är aldrig fel så i tisdags var vi och såg filmen.

Drama komedi från 2012 med bland annat Bruce Willis i rollerna.

Ett ungt förälskat par rymmer och försöker överleva i vildmarken. Allting börjar på ett scoutläger där en föräldralös pojke en natt rymmer. När polisen och scoutledaren inleder jakten på honom så inser dem att han rymt med en ung tjej som han träffat ett år senare och som han nu vill gifta sig med. Dem vuxna försöker hitta paret och sedan försöka få deras liv att bli normalt igen, men hela deras situation kan inte bli normal.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här filmen, den är så absurd att den är lite underhållande. Men absurd är inget speciellt bra betyg på en film och tyvärr så får denna inget speciellt bra betyg av mig. Skådespelarna gjorde att jag ville gråta, inte för att det var en sorglig film utanför att dem var så ohyggligt svåra att tro på. Vad Bruce Willis gjorde i en sån här film har jag ingen aning om. Filmen är konstig, rörig, tjatig och skrattretande. Precis en sån film jag inte gillar. Men det är såklart en smaksak, Beatrice tyckte den var okej så det är verkligen från person till person om man gillar den eller inte, så se den, och ge den en chans.






Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback