One for the money

One for the money eller Lovligt byte som den heter på svenska är en action-komedi från 2012 med Katherine Heigl i huvudrollen. Filmen är baserad på Janet Evanovich bok med samma namn.
 
Filmen handlar om Stephanie Plum är arbetslös och fattig. På jakt efter jobb kontaktar hon sin kusin Vinnie som äger en borgenfirma. Stephanie får jobb hos honom och snart har hon lyckats övertala honom att ge henne uppgiften att hämta in Joe Morelli, Stephanies ex och ärke fiende som sägs ha dödat någon. Den först oerfarne Stephanie inser snart att jobbet inte är lika lätt som hon tror och hon börjar fylla väskan med pepparspray med vapen och fokuserar helt på at få Joe i fängelse, men kanske är det inte han som ska dit?
 
Som alla andra böcker jag läst så har den här blivit film och jag fick såklart lov att se den och se om den var lika rolig och spännande som boken. Den lever nästan upp till mina förväntningar, men tyvärr bara nästan. Det är som om dem har skruvat ner humornivån drastiskt och skruvat upp spänningsnivån istället, den är betydligt mörkare än vad jag kommer ihåg från boken. Men jag tycker Katherine gör sin roll jättebra och även han som spelar Joe gör ett utmärkt jobb. Den är rolig, spännande och faktiskt lite sorglig, men jag hade velat se samma humor som i boken. Men klart sevärd och jag kommer absolut se den igen!
Bildkälla här

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback