The Cabin in the Woods

Skräck/Thriller från 2012 med bland annat Chris Hemsworth i en av rollerna.

5 vänner är på väg ut i ingenstans till en öde stuga för att spendera några sköna dagar där med sol och bad. Problemet är att stugan har en mörkt förslutet och dem hamnar mitt uppe i en uttänkt plan där dem ska offras. Dem står mellan liv och död och har ingen aning om att massor av människor följer deras varenda steg och hoppas att deras död ska gå fort.

Förvirrande film men ett konstigt slut kan beskriva den här filmen kort. Den är svår att greppa och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag älskar den eller om jag bara gillar den. Men den har bra skräckscener blandade med lite humor som gör en riktigt bra kontrast. Skådespelarna gör överlag ett okej jobb men dem kvinnliga rollerna kunde ha spelats av betydligt bättre. Den är klart sevärd men jag måste nog se den en gång till för att kunna bestämma mig om vad jag egentligen tycker om den.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback