Center Stage: Turn it up

Andra delen i Center Stage serien, Turn it up, kom 2008 och har bland annat Kenny Wormald från Footlose i rollerna.

Kate Parkers största dröm är att bli ballerina och gå på den bästa dansskolan i världen, American Ballet Academy i New York. Men när hon ansöker dit så kommer hon inte in. Hon inser att det behövs mer än talang och hon tar i stället ett jobb på en klubb. Men sen när förre detta hockeyspelaren Tommy som också går på American Ballet Academy dyker upp och vill träna med henne så ändras allt, tillsammans tränar dem upp sina talanger och attityder och hon samlar mod att än en gång ansöka till skolan, men kanske är det bara inte menat...

Det är otroligt mycket likheter mellan den här och Step up 2 the streets, men är inte exakt lika men dem har definitivt influerats av varandra. Nog sagt om det så blev jag ändå glatt överraskad, jag trodde det skulle vara som en billig kopia av Step up men den var faktiskt ganska bra.. Dock så tycker jag att den kvinnliga huvudrollen kunde spelats av en bättre skådespelerska, hon känns lite för tillgjord, men den är relativt bra gjord, bra musik, bra effekter och den blir aldrig tråkig. Nu har jag bara sett andra delen av serien, ska se första också,  så innan jag uttalar mig om hur hela serien är så måste jag se den också. Men den verkar bra, men om den är i närheten av samma kvalité som Step up återstår att se. Helt klart sevärd i alla fall.


Om ni vill veta mina åsikter om Step Up serien så kan ni läsa inlägget HÄR.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback