The Lying Game 1x20 "Unholy Matrimony"

Igår kunde vi se säsongsavslutningen av The Lying Game här i Sverige (online eller ladda ner) det var ett riktigt spännande avsnitt så nu täkte jag dela med mig av mina tankar. Men först en liten påminnelse om vad som hände i avsnittet;

Ethan försöker få förlåtelse utav Emma men hon vägrar. Sutton övertalar Emma om att visa Rebecca's halsband för Kristen. Ethan och Sutton bryter sig in i Rebeccas hus och hittar fotot av Alec och ger det till polisen. Efter att ha sökt igenom Alec's hus så hittar polisen däckavtagaren i hans golfbag. Saker och ting är skakiga mellan Ted och Kristen nu när hon vet att Ted och Rebecca hade en affär för flera år sedan. Alec och Rebecca gifter sig men hinner knappt förklaras som man och hustru innan polisen arresterar Alec för mordet på Derek. Sutton står och kollar på från ett fönster och efter ett tag kommer Rebecca in och Sutton kallar henne för mamma.

Ett riktigt händelserikt avsnitt alltså! Gillar inte vad dom har gjort med Emma och Ethans förhållande, som ska vara tillsammans tycker jag. Thyer kan ju slänga sig i väggen. Rebecca irriterar mig som vanligt vilket hon har gjort sen hon kom in i bilden. I första avsnittet som hon var med så tänkte jag faktiskt att hon är säkert Sutton och Emma's mamma och oj så rätt jag hade! Men det var ju lite förutsägbart om jag får säga det själv. Vill veta vad det är för plan som hon och Sutton har dock. Är inte så värst förvånad över att Sutton har ljugit Emma rätt upp i ansiktet om deras mamma hela tiden. HUr länge hon har vetat är ju dock oklart.

Nu håller vi tummarna att TLG blir förnyad och får en andra säsong. Själv tycker jag att detta är den bästa serien av de som är nya för i år så jag hoppas verkligen på en säsong till!


Kommentarer
Anonym

bloglovin byte?:)

2012-03-09 @ 17:05:45
URL: http://www.nattstad.se/taangs
A Z R A

Hejsan!

Lust att följa varandra via bloglovin gullet? :D

KRAM

2012-03-11 @ 20:57:40
URL: http://azras.devote.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback