Real Steel

Action/Sci Fi drama från 2011 med Hugh Jackman i huvudrollen.

Real Steal utspelar sig i en nära framtid där allting kretar kring robotboxning. Charlie (Hugh Jackman) är en avdankad boxare som försöker livnära sig på robotboxningen men som verkar ha alla odds mot sig. Han är arrogant, envis och självisk. Hela hans liv ändras när hans ex dör och han får lov att ta hans om sin son Max som han aldrig varit intresserad av att känna. När hans son hittar en gammal robot på en skrot ändras dock allt och han och hans son tränar upp roboten som snart blir en mästare och som kan tävla bland dem allra bästa. Problemet är att ett enda misstag så förlorar dem allt igen.

Det är på den senaste tiden jag börjat gilla sånna här filmer, för bara några månader skulle jag aldrig ens kunnat tänka mig att se den här men jag är väldigt glad att jag ändrat smak. Filmen var riktigt bra, spännande, rörande och riktigt rolig på sina ställen. Jag är ett stort fan av Hugh Jackman och han gjorde mig än en gång inte besviken. Alla roller spelas riktigt bra och grabben som spelar Charlies son Max är så otroligt duktig! Det är en riktigt bra film som jag tycker alla ska ge en chans.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback