Veckans kändis - Zac Efron

17 Again (2008) -  Mike är 37år, inte framgångsrik, skild och otroligt missnöjd med sitt liv när han plötsligt får en andra chans. Efter en olycka blir han 17år igen och har chansen att ändra sitt liv till det bättre, han blir skolans basketstjärna, alla tjejers dröm och han börjar känna sig nöjd igen, tills han inser att han kanske inte är där för att göra sitt eget liv bättre, utan för att undvika att hans barn också blir missnöjda med sina liv.

En lätt komedi som kan få en att le i alla lägen, jag tycker Zac Efron passar utmärkt i rollen som den unga versionen av Mike. Filmen är bra gjord, har bra musik och en riktigt rolig handling. Kanske inte den mest seriösa filmen som någonsin gjort och den kanske är på gränsen till larvig, men det är precis den här sortens film man behöver i bland.


Charlie St. Cloud (2010) - Efter att Charlie St.Cloud förlorar sin bror ser han livet ur en helt annan synvinkel. Han ser fortfarande sin döda bror och kommunicerar med honom för att lindra sin sorg. Mitt i alltihopa dyker en vacker tjej upp och Charlie börjar må bättre, men snart märker han att det bara är han som ser henne och inser sen att han kan se fler än sin döda bror. Men allting verkar inte hopplöst och han kanske kan rädda henne, men det betyder att han måste välja mellan att resa och rädda henne och lämna sin brors ande bakom sig, eller stanna med sin bror.

Den som inte gråter floder av den här filmen har inga känslor, den är otroligt tung, sorglig och väldigt vacker. Jag har dock bara sett den en gång för jag tyckte den var så himla jobbig. Det är kul att se Zac i en seriös roll och jag tycker han är riktigt bra i den. Filmen är välgjord, effekterna är bra och den har nästan en Nicholas Sparks känsla och det gillar jag. Jag gillar filmen jättemycket men som sagt, väldigt jobbig och jag får nog vänta ett tag till innan jag ser den igen.

Hairspray (2007) - Tracy Turnblad är en kraftig tjej som har en enda stor passion i livet, att dansa! Men när ens omgivning säger att hon är för stor,så sänks hennes självförtroende och hon börjar tro att det är omöjligt att följa hennes dröm, att få dansa med The Corny Collins show! Men det är hennes kall i livet och hon vägrar ge upp och när hennes pappa säger att hon ska kämpa för det hon vill så tar hon tag i saken!

Jag kommer ihåg att jag hade ganska stora förväntningar på den här filmen när jag såg den när den kom 2007, tyvärr så nådde den inte upp till dem alls. Flamsig, rörig och larvig och verkligen inte en film jag kommer se någon gång igen inom dem närmaste framtiden i alla fall. Bottennapp.

Me & Orson Welles (2009) - Richards drömmer om att bli en stor skådespelare. Han kämpar hårt för att nå drömmen till varje pris och till slut får han en roll i en pjäs av Orson Welles, en ung och omtalad regissör. Plötsligt ligger hela Richards liv i Orsons händer och Orson har inga problem med att göra hans liv lite problematiskt. Richards måste växa upp fort och inse att allt inte är en dans på rosor, verken inom skådespeleriet eller i kärlek.

Långtråkig är ett ord som beskriver den här filmen, det tar enormt lång tid innan den börjar på riktigt och jag ska vara ärlig, jag stängde av, något jag bara gör när en film inte verkar leda någonstans. Skådespelarna i den här filmen är överlag värdelösa (Zac är den enda som har någon talang), den är dåligt gjord och ett rejält sömnpiller.


Jag har också sett alla High School Musical filmerna (helt okej, förutom den andra), New Years Eve som jag skrivit om här på bloggen och The lucky One som jag också skrivit om.

The Lucky One (2012) - Läs min recension här
New Years Eve (2011) - Läs min recension här

Kommentarer
mysan

skickar en stor kram! glöm inte att du är underbar precis som du är <3

2012-05-30 @ 22:49:06
URL: http://myedenvad.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback