En dag

En dag, eller One Day som är dess orginaltitel, är ett romantiskt drama från 2011 med Anne Hathaway och Jim Sturgess i huvudrollerna. Boken är baserad på boken med samma namn av David Nicholls.
 
Emma och Dexter är så olika som man bara kan bli, Emma är en principfast student som vill bli författare, Dexter är en förmögen överklass charmör som inte ser allvarligt på någonting. Men när dem spenderar en dag tillsammans den 15 Juli 1988, så förändras allt och detta blir början på en livslång vänskap. Man får följa vännerna och deras förhållande den 15 Juli den följande tjugo åren och får se hur dem spenderar dagen, ibland tillsammans och ibland åtskilda. Man följer en vänskap som överlever konflikter, dödsfall och skiljsmässor tills dem till slut inser det som varit oundvikligt från första början. 
 
Jag hade ganska höga förväntningar på den här filmen för jag brukar älska den här sortens filmer, och för en gångs skull blev jag inte besviken! Det är en väldigt fin historia och för första gången på länge tycker jag Anne Hathaway passar perfekt i sin roll. Även Jim gör ett bra jobb och jag hoppas se honom i flera större roller framöver. Filmen är riktigt välgjord, den blir aldrig seg eller tråkig som vissa filmer av den har typen kan bli utan det hände saker hela tiden som gjorde att man aldrig tappade intresse. Älskar och hatar slutet på samma gång, det är en film som är kvar hos en långt efter att den tagit slut, otroligt vacker.


Kommentarer
Andrea

Om du gillar filmen så borde du verkligen läsa boken! Den är så fin och är lugnt den bästa bok jag läst!

Svar: Jag har den väntandes här hemma, ska bara läsa ut den jag håller på med sen ska jag dyka ner i den! :D Kul att du gillade den, då har jag någonting att se fram emot :D //Sandra
themoviediaries.blogg.se

2012-10-03 @ 18:47:39
URL: http://dethandlaromandrea.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback