Extremely Loud And Incredibly Close

Drama från 2011 med Sandra Bullock, Tom Hanks och Tomas Horn i huvudrollerna. Filmen är baserad på boken med samma namn av Jonathan Safran Foer.
 
Oskar Schell är en väldigt annorlunda kille som har en enda person som han känner förstår honom, hans pappa. Men när hans pappa dör i Wold Trade Center - attacken vänds hela hans värld upp och ner. Han försöker hitta logiken i det ologiska som har hänt och när han en dag hittar en nyckel i hans pappas garderob tar han det som en utmaning från hans pappa, han måste hitta låset nyckeln låser upp. Detta blir början på en otrolig resa som innebär att han måste möta sina rädslor. På vägen möter han otroliga människor och det kanske inte alls är låset han behöver hitta utan insikten att allting inte går att styra?
 
En ganska svårsmält film som jag tror man antingen älskar eller hatar, det är en typisk djup drama och sånna kan ju lätt bli lite småsega. Jag är en av dem som älskar den, jag älskade skådespeleriet, Sandra Bullock är alltid bra och Tomas Horn som spelar Oskar gör en riktigt bra debut. Även handlingen, soundtracket och själva filmens upplägg gillar jag och själv blev jag aldrig uttråkad utan det fanns spänning och sorg hela filmen igenom. En riktigt bra film enligt mig, men som sagt, om man inte gillar djupa och komplicerade draman så är det kanske ingenting för er, min mamma tillexempel höll på att somna medans jag satt på spänn. Smaken är som baken, ge den en chans. 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback