Johnny Depp - Edward Scissorhands

Romantiskt drama av Tim Burton från 1990 med Johnny Depp och Winona Ryder i huvudrollerna.
 
Högst upp på kullen, i det stora, till synes övergivna huset bodde en ensam uppfinnare och hans senaste skapelse Edward. Uppfinnaren dog olyckligtvis innan han hann slutföra sitt projekt.
 
Flera år senare så åker Peg upp till huset för att se om det är någon där som vill köpa lite av hennes smink. Hon finner huset övergivet av människor men i vindsrummet hittar hon någonting i hörnet, uppfinnarens skapelse Edward, en man med saxar till händerna.
 
Peg tycker synd om Edward och beslutar sig för att ta med honom hem till sig, vilket är lättare sagt än gjort eftersom Edward aldrig varit ute i civilisationen förut och blir skrämd av minsta lilla. Nu måste Edward lära sig hur livet egentligen ska levas. Edward Scissorhands är den färggranna historien om en uppfinning som inte slutfördes.
 
Den som inte sett den här filmen, skäms på er! Det var när jag såg den här filmen som jag verkligen fick upp ögonen för hur fantastisk skådespelare Johnny Depp verkligen är. Det är en underbar film som både är sorglig, spännande och rolig och den är otroligt välgjord och i sann Tim Burton anda med dess färgsättning och soundtracket. Den har några år på nacken men den kommer alltid vara en av dem mest underbara filmerna jag sett. Kemin, handlingen, ja allt i den här filmen är i toppklass och om jag får välja en film att se nu i höstmörkret under en film så blir det Edward Scissorhands, den gör mig aldrig besviken.

Kommentarer
mysan

Jag är mån om att människor ska må bra, jag bryr mig om! skulle bli glad om du hjälpte mig me de :)
Kolla gärna in min grupp på facebook snygging!
"Mysans änglar!"
Ps.Kom ihåg att Du är värdefull <3

2012-09-24 @ 17:47:17
URL: http://myedenvad.blogg.se
Bea - Seriesnack.blogg.se

En MYCKET bra film!!

Svar: Visst är det? En av dem bästa! :D //Sandra
themoviediaries.blogg.se

2012-09-24 @ 19:27:21
URL: http://seriesnack.blogg.se
Molly & Emilie

Ja! Vi gör gärna ett länkbyte!

Svar: Va roligt!
themoviediaries.blogg.se

2012-09-24 @ 19:39:55
Sofia - En blogg om tv-serier

Hej, jag gör gärna ett länkbyte med er. Har följt er blogg under en längre tid. Jag kan göra ett inlägg med länk i morgon och så kan jag lägga in en permanent länk i menyn på bloggen också om ni vill det.

Jag hoppas det låter bra:) Trevlig kväll!

Svar: Va roligt att höra! Du får jättegärna göra ett inlägg med länk men det är inget måste, vi lägger in en länk till din blogg i våran meny :)
//Beatrice och Sandra
themoviediaries.blogg.se

2012-09-24 @ 20:15:46
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
Towe

Hej! Gör gärna ett länkbyte.

2012-09-24 @ 22:05:23
URL: http://escaperealiity.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback