Now Is Good

Drama från 2012 med Dakota Fanning, Jeremy Irvine och Kaya Scodelario med flera.
 
Filmen handlar om Tessa som har luekemi, hon har bestämt sig för att sluta sin behandling som gör att hon bara mår ännu sämre vilket betyder att hon måste göra sig redo för att dö och ta vara på den lilla tiden som hon har kvar.  Filmen är baserad på boken Before I Die av Jenny Downham.
 
Jag hade sett fram emot den här filmen ett bra tag och jag har även börjat läsa boken som den är baserad på (blev dock smått deprimerad och slutade). Det är en helt okej film, inte den bästa men inte heller den sämsta. Dakotas instats kändes lite smått otrovärd på sina håll, kanske på grund av accenten, jag vet inte riktigt. Men det är en väldigt fin och rörande historia och jag grät en hel del kan jag erkänna. 
 

Kommentarer
Lina

Denna vill jag med se även om ingen film kan slå Allt för min Syster.

Svar: Allt för min syster är en väldigt bra och rörande film, den här är också bra men inte bättre än Allt för min syster :)
Beatrice
themoviediaries.blogg.se

2013-01-06 @ 23:12:24
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
felicia

Åh, den boken har jag läst så filmen vill jag se :) visste inte att den fanns.

Svar: Då tycker jag att du ska kolla in den! :)
themoviediaries.blogg.se

2013-01-21 @ 13:04:14
URL: http://efji.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback