Filmserier 2 Love - Step Up


Tänkte börja med en serie inlägg om Filmserier som jag gillar (och kanske om någon jag hatar) Först ut är en serie med filmer jag kan se om och om igen, jag pratar om Step Up filmerna.

Step up - Den första Step up filmen kom ut 2006 och handlar om Tyler Gage, en ung man som hamnat i fel kretsar. När han blir tagen av polisen när han vandaliserar en skola så får han göra samhällstjänst, på skolan han vandaliserade. I början jobbar han som vaktmästare men snart så möter han Nora Clark, en vacker dansare på skolan som behöver hjälp med sitt stora avslutningsnummer. Eftersom Tyler älskar att dansa så erbjuder han sin hjälp och hon tar emot den. Nu måste Tyler ändra sitt liv för att passa in i Noras värld och samtidigt försöka vara trogen mot sina gamla vänner.

Jag tycker inte att den första Step Up serien är bäst i serien, men det är en klassiker som man bara måste se. Den är vacker, sorglig och rolig på samma gång och med dess otroliga danser, vackra musik och djupa intriger så är det en riktigt bra och välgjord film.



Step up 2 the streets - 2008 kom den andra filmen i serien ut och i den mer hip-hop influerade filmen möter man Andie, en ung tjej som lever för dans och som är medlem i det coolaste danscrewet, men också det mest rebelliska. När Andies förmyndare tröttnar på att Andies beteende så hotar hon med att skicka bort Andie till Texas. Tur för Andie så dyker Tyler Gage (huvudpersonen i första filmen) upp och föreslår att hon istället ska börja på MSA, för att hon ska få stanna kvar. Det nya livet som student på MSA är dock inte en dans på rosor och hon blir sparkad från hennes crew. Tillsammans med den populäraste killen på skolan,Chase, så bestämmer hon sig för att starta ett eget crew och tävla i The steets, något som alla streetdansare drömmer om, och någonting som är riktigt förbjudet.

Jag såg faktiskt den här filmen före den första, och det var den här som jag gillade så mycket att jag fick lov att köpa och se den första också. Den här filmen är lite mer min "stil" på film än den första, jag gillar musiken bättre och det händer lite mer. Jag tycker också att huvudpersonen i den här filmen känns mer trovärdig än den förra som faktiskt är lite lätt irriterande på vissa ställen. Den här filmen har jag sett massor av gånger och jag tröttnar aldrig. Den är riktigt bra och till och med jag som inte kan dansa alls, vill ställa mig upp och dansa med.


Step Up 3 - Den tredje filmen kom ut 2010 och i den får man följa Moose (som man möter på i andra filmen) och hans bästa kompis Camille (som är med i första) när den flyttar till New York för att börja på collage. Moose har lovat att lämna dansen bakom sig och bli ingenjör men när han träffar på Luke, en ung kille som äger och driver en dansklubb och ett härbärge för dansare så dras han på nytt in dansen. Tillsammans med sitt nya crew The Pirates så tävlar han för att vinna The World Jam så att Luke ska kunna betala av sina lån och få behålla sitt hem och sin klubb. In i gänget kommer också Natalie, en ung dansare som Luke blir väldigt intresserad av och låter bo hos dem, men under den snälla ytan så har Natalie en mörk hemlighet som kan förstöra allt för henne själv, Luke och resten av The Pirates för gott.

Det här är nog min favorit av filmerna, det är full fart i den, bra musik, härliga dansnummer blandat med skratt, tårar, ilska och besvikelse. Skådespelarna är bra, handlingen är nyskapande och den är riktigt välgjord, en film man verkligen inte kan sitta still till!




Kommentarer
therese

oj va fin blogg :) jag är också intersserad av filmer och sånt, följa varandra genom bloglovin? :D



kram /therese

2011-11-28 @ 10:59:22
URL: http://ttessanliindgren.blogg.se/
neringutia

such an amazing blog !!

&where can I find that picture of Bella, which you have on your header ? I love it so much &cannot find that :(

2011-11-28 @ 15:29:20
URL: http://neringutia.com
moni

Åh jag älskar också step up filmerna :D

2011-11-28 @ 18:05:55
URL: http://mmonis.blogg.se/
neringutia

Thank you so much !! :>>



Have a niCe day ! :>

2011-11-28 @ 21:16:43
URL: http://neringutia.com
Jennifer

Tack så mycket , måste säga att jag älskar step up filmerna dem är sjukt grymma. Ska kicka förbi din blogg ofta nu :)

Följa varandra på bloglovin :)?

2011-11-28 @ 22:36:14
Nicolina

Älskar också trean :D! Luke och tjejen, vars namn jag glömt -.- :( passar jättebra tillsammans!

2011-12-12 @ 12:19:54
URL: http://nicolinalangebro.blogg.se/
Nina

Tycker precis som dig om Step up filmerna

1:an sådär, sorlig men bra.

2:an lite bättre och modernare.

3:an mer handling och fart i!

2012-05-15 @ 15:53:26

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback