The Change Up

Igår såg jag filmen The Change Up, en minst sagt Freaky Friday inspirerad film med Jason Bateman och Ryan Reynolds i huvudrollerna.

Filmen handlar om Dave och Mitch som har känt varandra hela livet men nu lever två helt olika liv. Dave är gift och har tre barn och ett jobb som advokat. Medan Mitch lever ett ungkarlsliv med nya tjejer varje dag och utan jobb. När dom träffas en kväll och börjar prata om deras liv så önskar dom att dom hade varandras, samtidigt som dom kissar i en fontän. När dom vaknar upp nästa morgon så befinner dom sig i varandras kroppar och fontänen står inte kvar där den var kvällen innan.

Även om den här filmen var underhållande och hade sina roliga stunder så hade den inte så mycket mer än så. Två personer byter kroppar, lär sig en läxa och får komma tillbaka till sina egna liv med en helt ny syn på livet. Det känns som att man har sett det förrut. Den här filmen känns ihopplockad, som att dom tagit små bitar från olika filmer och satt ihop. Den har ingen orginalitet.

Något jag däremot inte kan klaga på är skådespelarnas insatser. Jag gillar de flesta som är med i den här filmen. Jason Bateman gör alltid ett bra jobb, Ryan Reynolds är riktigt bra och Olivia Wilde som spelar Daves kollega har jag gillat ända sedan hon var med i OC.

Jag skulle rekomendera den här filmen till de som vill se en rolig komedi och inte bryr sig om att det käns som man har sett den förrut. Vill man däremot ha en lite mer orginell film ska man nog fortsätta leta.




Kommentarer
Lina

Den vill jag se!

2011-11-26 @ 09:28:07
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback