Star Trek


En kategori som inte kommer vara så välfylld på den här bloggen är Sci-Fi kategorin. Verken jag eller Bea är stora fan av Sci-Fi filmer men nu har jag faktiskt sett en Sci-fi film jag tänkte skriva lite om. Nyaste Star Trek filmen från 2009, och jag måste säga att jag blev glatt imponerad av den. Hade inga som helst förväntingar på den eftersom jag verkligen inte gillar serien, men filmen är faktiskt sevärd.

Filmen handlar om Kirk och Spock som kämpar mot romulanen Nero som kommer från framtiden för att hämnas på Spock som av misstag förintat deras planet 129år framåt i tiden. Tillsammans måste Kirk och Spock komma över sina olikheter och kämpa tillsammans för att kunna stoppa Nero från att förinta allt som betyder någonting för dem. Samtidigt kämpar Kirk med att om han ändrar ödet nu, så kommer han ändra hela framtiden också, ska han följa sin pappas, mannen som dog för att rädda Kirk och hans mamma, fotspår, eller ska han försöka undgå att gå samma väg som honom och gå sin egen väg?


Jag är som sagt glatt överraskad över filmen, den är faktiskt riktigt bra för att vara en Sci-Fi film. Den är spännande, fartfylld och bitvis riktigt riktigt rolig. Jag tycker skådespelarna gjorde ett riktigt bra jobb och jag satt som klistrad under hela filmen. Den kunde varit lite kortare om jag ska klaga över någonting, nästan 2 timmar och 20 minuter kändes lite långt, i alla fall för mig som inte brukar se på den sortens film. En riktigt bra film helt enkelt, så jag tycker att alla, även som som säger sig hata Sci-Fi filmer, ska se den, för jag fick i alla fall äta upp mina ord.


Orginalbild här


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback