My week with Marilyn

Drama från 2011 med Michelle Williams i huvudrollen. Baserad på boken med samma namn av Colin Clark.
 
Colin Clark, en anställd hos Sir Laurence Olivier, får äran att arbeta tillsammans med den stora stjärnan Marilyn Monroe under inspelningen av hennes nyaste film. Colin och Marilyn får snabbt en nära och väldigt komplicerad relation. I filmen får man följa deras dramatiska förhållande, Marilyns problem som en näraståendes synvinkel och man får en inblick på hur Marilyn egentligen var bakom kulisserna.
 
Jag hade stora förhoppningar på den här filmen, för stora, jag blev ganska besviken. Den kändes lite som ett avslaget glas läsk, allting var långsamt, odramatiskt och tråkigt. Skådespeleriet var riktigt bra dock, Michelle fångade rollen bra och även dem andra rollerna spelades bra. Men handlingen, kort sagt så fanns det nästan ingen handling, jag hade velat se lite mer drama, lite mer känsla men tyvärr kom aldrig en roll som jag tänkte "Jädrar va starkt" om. Definitivt inte en film som kommer få flytta in i min filmsamling.
 
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback