Skeleton Key

Såg Skeleton Key med Kate Hudson för några veckor sen och jag tänkte skriva lite om thrillern/skräckfilmen från 2005.

Filmen handlar om Caroline, en sjuksköterska som inte gillar sättet sjukhuset behandlar patienter och bestämmer sig för att byta jobb. Hon får jobb som hemhjälp hos en gammal man som bor i ett stort gamalt hus tillsammans med sin fru. Mannen har råkat ut för en olycka och kan verken prata eller gå och behöver hjälp med allting. Allting verkar okej till en början men efter att Caroline hittar ett gömt rum uppe på vinden med massa konstiga saker så börjar hon misstänka att mannens olycka inte var någon olycka utan att någon vill honom, och henne, mycket illa.

Jag hade inte stora förväntningar på den här filmen och jag måste säga att jag blev glatt överraskad! Riktigt spännande och riktigt bra. Den gör en oväntad twist och jag älskar sånt! Helt klart sevärd!

Kommentarer
tone

jag har den hemma, jag tycker också den är bra!

allt bra idag?:)

2012-02-25 @ 10:16:41
URL: http://emmaochtone.blogg.se/
Denice

Den filmen är riktigt bra faktiskt!

2012-02-29 @ 10:19:43
URL: http://dendenice.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback