It´s kind of a funny story

Dramakomedi från 2012 med bland annat Emma Roberts och Zach Galifianakis i rollerna.
 
Den deprimerade tonårskillen Craig får nog och funderar på självmord. I stället för att ta det stora steget så lägger han in sig själv på en psykavdelning för att få hjälp att komma över sina problem. Han inser snart att hans problem är ingenting i jämnförelse med andras och känner att han får mycket hjälp från avdelningen. På avdelningen hittar han också vänskap, förståelse, och kärlek. En film om meningen med livet.
 
Mycket bättre än vad jag förväntat mig och en eloge till Zach Galigianakis som faktiskt gör en roll som jag gillar, annars har jag aldrig varit något stort fan av honom, men han överraskade och gjorde en rolig men ändå sorglig roll som passade grymt bra i filmen. Huvudpersonen, han som spelar Craig, kunde ha spelats av en lite mer trovärdig skådespelare men överlag så är filmen rolig, sorglig, spännande och den får en att tänka och det tycker jag om i en film. Helt klart sevärd!
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback