Magic Mike

© Nonstop Entertainment
 
Igår fick vi äran att i samarbete med Nonstop Entertainment, åka till Stockholm för att gå på pressvisning av Magic Mike, en dramakomedi från 2012 med många stora namn så som Channing Tatum, Alex Pettyfer och Matthew McConaughey i rollerna. Filmen är regisserad av Steven Söderbergh och kommer på bio den 15 augusti. 
 
Filmen handlar om Mike, en man som drömmer om att starta ett eget möbelföretag men som har svårt att nå sin dröm. Tills han kommer på fötter jobbar han som byggarbetare på dagarna och på kvällarna blir han Magic Mike, en mycket populär manlig strippa. Sakta men säkert och krona för krona börjar han närma sig sin dröm, men när han träffar en ung vilsen kille vid namn Adam på jobbet och beslutar att hjälpa honom kommer han snart i trubbel och drömmen om att ha en möbelfirma verkar mer avlägsen än någonsin. Filmen är baserad på Channing Tatums riktiga liv och hans tidiga karriär som manlig strippa.
 
Riktigt bra film med många bra skådespelare, speciellt Matthew McConaughey och Channing Tatum tycker jag var riktigt bra i sina roller och kändes trovärdiga och verkliga. Ett litet minus för tjejen som spelar Adams syster, Cody Horn, hon kunde ha spelats bättre av någon annan skådespelerska, hon kändes ganska kall och stel men annars har jag ingenting att klaga på när det kommer till skådespelarna. Handlingen är ingen jag skulle se med någon pojkvän eller äldre släkting men för en biokväll med tjejkompisarna är den perfekt, rolig men ändå spännande, småflummig men ändå med seriösa scener. Jag måste också ge en eloge till musiken, danserna och effekterna, allting är riktigt bra gjort och jag blev verkligen överraskad över hur välgjord filmen var. Helt klart sevärd och jag kommer troligen se den igen!
 
 
Jag gillade den här filmen väldigt mycket, den är välgjord och har många bra skådespelare. Jag hade förväntat mig en ganskas ytlig film med en inte så djup handling med tanke på vad jag hade läst att den handlade om. Även om det var så i en stor del av filmen så hade den också delar som var rörande och gripande. Något jag saknade var dock sympati för Alex Pettyfers karaktär Adam, han var ett riktig skitstövel filmen igenom enligt mig. Jag hade gärna sett att man kunde få se en djupare del av honom, något som gjorde att man kunde bortse från att han var så hänsynslös och dum. Något annat som var lite tråkigt var att storyn mellan Mike och Adams syster Brooke var så pass förutsägbar. Filmen som helhet var dock riktigt bra och jag gillade musiken och danserna som var väldigt bra gjorda, särskilt skådespelarnas framföranden var ritkigt bra. Det är säkert ingen film för alla men jag gillade den starkt och skulle rekomendera den!
 

Kommentarer
Felicias mode

Ska helt klart se den filmen!! :)

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska göra! //Beatrice
themoviediaries.blogg.se

2012-07-20 @ 12:28:36
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback