Must-See Movies - Klassiker

Dags för en ny kategori! Här kommer vi att göra listor med filmer som enligt oss måste ses, allt från nya succéer till det bästa från 90-talet och gamla klassiker som aldrig misslyckas med att få en på bra humör en regnig höstdag.
 
Jag inleder listan med några (enligt mig) riktiga klassiker som alla borde ha sett!
 
1. Grease (1978)
Underbar feel-good film med ett soundtrack som kan få vem som helst att vilja sjunga med och börja dansa. Helt klart en film man måste ha sett!
 
 
 
 
 
 
 
2. Dirty Dancing (1987)
Jag är inget stort fan av dansfilmer med några få undantag men den här filmen har verkligen något extra, jag kan se den hur många gånger som helst utan att tröttna. Nobody puts baby in a corner!
 
 
 
 
 
3. Sällskapsresan (1980)
Lite svenskt ska vi väl ha i mixen också, vi skriver inte så ofta om svenska filmer här på bloggen vilket beror på att ingen av oss gillar svenska filmer. Men för mig är i alla fall Sällskapsresan ett undantag, en riktig svensk klassiker.
 
 
 
 
 
4. Breakfast at Tiffanys (1961)
En av de få  filmer från 60-talet som jag har sett och faktiskt gillat, brukar kännas lite gamla för att falla mig i smaken men den här filmen är faktiskt riktigt bra.
 
 
 
 
 
 
 
5. Sound of Music (1965)
Ännu en 60-tals film som jag tycker att alla borde ha sett, det är inte den bästa som gjorts men den har något speciellt. Så har du inte sett den, gör det!
 
 
 
 
 
 
Jag ser inte många gamla filmer, så den här listan var lite utmanande för mig. Tycker ni att jag har missat någon viktig klassiker så tveka inte att skriva en kommentar!

Kommentarer
Andrea

Stolthet och fördom! Har bara sett den nyaste (som var skitbra!) men har beställt den från -95, så den ska ses!

Svar: Stolthet och fördom är bra! Ingen riktig klassiker enligt mig dock eftersom den är från 2005. Miniserien från 1995 har jag bara sett snuttar av, men den verkar bra den med.
//Beatrice
themoviediaries.blogg.se

2012-07-15 @ 21:09:34
URL: http://andreagunnarssons.blogg.se
Achilles

I kina käkar de hundar fruktansvärt rolig film med mörk humor.

http://www.imdb.com/title/tt0180748/

Måste ses, Blinkande lyktor från 2000 är iof ännu bättre men släpptes som sagt inte på 90talet

Svar: Jag har inte sett någon av filmerna, kanske tar och kollar in dom någon gång!
//Beatrice
themoviediaries.blogg.se

2012-07-16 @ 15:30:41
URL: http://achillesblogg.se
Glee bloggen

Textlänks byte?

2012-07-16 @ 17:23:28
URL: http://glee.blo.gg

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback