Footloose (1984)


Drama från 1984 med Kevin Bacon och Lori singer i huvudrollerna.

Ren McCormack flyttar från Chicago till en liten stad i västra USA med sin mamma. I den lilla staden är dans och rock musik förbjudet, något som är helt oförståeligt för Ren. Men det finns en positiv sak med den lilla staden, Ariel, en rebellisk tjej med en svartsjuk pojkvän och en präst till pappa.

Jag hade ett öppet sinne när jag började att se på filmen men ganska snart upptäckte jag att det inte skulle vara någonting för mig. Halvdanna skådespelarinsatser och en trög handling gör filmen långtråkig. Jag ville mest ha sett filmen eftersom jag gillade remaken som kom ut förra året (recension här). Det är inte ofta man gillar uppföljaren mer än orginalet, men i det här fallet så är det faktiskt så.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback