Snow White and The Huntsman

Action/Äventyrs drama från 2012 med Kristen Stewart, Charlize Theron och Chris Hemsworth i huvudrollerna.

I den nya tolkningen av Snow White ser vi henne i en helt ny tappning. Efter att Snow White´s mamma dör blir hennes pappa kungen helt bortom sig av sorg tills den dag han träffar kvinnan som fångar hans hjärta totalt, men kvinnan besvarar inte hans kärlek och på deras bröllopsnatt dödas kungen och den nya drottningen tar över hans tron och spärrar in hans vackra dotter i ett litet rum i tornet. Åren går och Snow White växer upp till en vacker kvinna och när den onda drottningen inser att hon inte längre är den vackraste och inser att det är Snow White som kommer bli hennes död eller hennes räddning så beslutar hon för att döda henne. Snow White lyckas fly ut i vildmarken men kampen är inte över, drottningen skickar en erfaren jägare efter henne...

Okej, jag ska vara ärlig, jag såg den här filmen mest för att Chris Hemsworth är med i den. Men jag tyckte också att den verkade bra och jag är verkligen inte besviken! Det är en av dem bästa filmerna jag sett på ganska länge! Den är spännande, rolig, välgjord och skådespelarna, speciellt Charlize Theron, gör ett makalöst jobb i sina roller. En klart sevärd film som jag kommer köpa när den kommer ut på Blu-ray!


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback