The Lucky One


Drama från 2012 med Zac Efron i huvudrollen. Baserad på boken av Nicholas Sparks med samma namn.

Logan är en marinsoldat i krig när han plötsligt hittar ett foto på en ung kvinna mitt ute i ingenstans. Efter att ha kämpat med inte hittat ägaren till fotot så behåller han det och efter ett tag tror han att det ger honom tur. Han överlever saker som ingen av dem andra gör och han bestämmer sig för att om han tar sig levande hem så ska han söka upp kvinnan på fotot och tacka henne för att hon räddat hans liv. Logan överlever och tar den långa vandringen för att nå kvinnan. Men någonting som bara skulle vara ett tack utvecklas snart till något mycket mer och mycket mer komplicerat. Plötsligt har han inte bara hittat sin räddare, han kanske också har hittat någonting som han länge längtat efter, en plats där han hör hemma.

Jag läste boken The Lucky One för flera år sen och sen när jag fick höra att den skulle bli film blev jag överlycklig och ännu mer lycklig när jag fick höra att Zac Efron skulle ha huvudrollen. Jag hade alltså enorma förväntningar när jag satt mig i biosalongen idag. Tyvärr så nådde den inte riktigt upp till dem, men den är nära. I början av filmen kändes det inte riktigt som en Nicholas Sparks film, den hade inte samma "magi" som bland annat The notebook och The last song, och jag hann tänka att "tusan, ska jag bli besviken av en Nicholas Sparks film nu?" Det fick jag äta upp sen, för efter jag tänkt det så satt jag med gåshud resten av filmen, jag grät, jag skrattade, jag höll andan och jag kände att varför tvekade jag? Det går inte att misslyckas med en Nicholas Sparks film! Ett litet minus till kvinnan som Logan söker upp, jag tycker hon kunde spelats av en bättre skådespelare, hon känns inte riktigt som hemma i rollen, men det är nog mest en tolkningsfråga, jag har ju läst boken och hade redan fått upp en bild på hur hon skulle vara. Nu i efterhand älskar jag i alla fall den, det är en riktigt gripande film och även fast den inte riktigt når upp till samma kvalite som boken så är den inte långt ifrån. Men som sagt, lite seg i början med ge den en chans, magin är värd att vänta på.



Kommentarer
Jenny

bra blogg!! ;D

2012-05-11 @ 10:36:05
URL: http://jennyblomdahls.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback