Save the Last Dance

Amerikanskt drama från 2001 med Julia Stiles, Sean Patrick Thomas, Kerry Washington, Bianca Lawson med flera.
 
Sara drömmer om att bli en ballerina men när hennes mamma plötsligt dör vänds hela hennes värld upp och ner och hon bestämmer sig för att ballett tillhör hennes förflutna. Hon flyttar in hos sin pappa på andra sidan stan i ett område där det bor övervägande mörkhyade. Hon börjar en ny skola där hon är en av väldigt få vita eleverna. Hon blir vän med Chenille och även hennes bor Derek. Vilket snart utvecklas till mer än bara vänskap.
 
En helt okej film, defenitivt inte den bästa jag sett men ändå sevärd. Skådespelarna gör ett medelmåttigt jobb, vissa är bättre än andra förståss men ingen är sådör riktigt bra heller. Vart lite förvånad när jag såg att Bianca Lawson var med i filmen och ännu mer förvånad över att det inte ser ut som att hon åldrats alls på tio år. Gillade inte henne i Vampire Diaries och ännu mindre i Pretty Little Liars där jag bara störde mig på hennes karaktär. Men för att gå tillbaka till filmen så kan ajg rekomendera den till de som gillar romantiska draman men förvänta dig inte något superbra.
 

Kommentarer
Karin - Mitt hörn av Universum

Heter hon inte Bianca Lawson? Hon är till och med i Buffy (1997) och som du säger. Hon har verkligen inte förändrats någonting. Tror inte hon kan bli äldre..

Svar: Självklart heter hon det, skrev det längst uppe i inlägget men hade kanske lite för bråttom när jag skrev resten av inlägget :) Nej hon har verkligen inte förändrats ett dugg, lite läskigt faktiskt.
//Beatrice
themoviediaries.blogg.se

2012-09-30 @ 12:50:07
URL: http://karinsuniversum.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback