Case 39

Skräck från 2009 med bland andra Renée Zellweger, Jodelle Ferland och Bradley Cooper. 
 
Socialarbetaren Emily Jenkins tror att hon sett det mesta innan hon tar sig an sitt hittills svåraste fall, den plågade tioåringen Lilith Sullivan. Emilys värsta farhågor besannas när föräldrarna försöker döda Lilith, deras enda dotter. Emily räddar henne och bestämmer sig för att själv ta hand om henne tills dess att en lämplig fosterfamilj går att finna. Det är vid det laget den verkliga skräcken börjar..
 
Jag skulle inte riktigt kalla den här filmen för en skräckfilm, för särskilt läskig är den inte, men jag tyckte ändå att den var ganska bra. Den var spännande och man satt hela tiden och undrade över vad som skulle hända. Något förutsägbar måste jag dock säga att den var då jag förstod ganska tidigt att föräldrarna inte var the bad guys utan att det var Lilith det var något fel på. Jodelle gör ett bra jobb med att spela creepy, Reneé är jag dock inget stort fan av, men hon var väl ändå helt okej även om jag hellre sett någon annan i huvudrollen.
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback