The Host

Science fiction-drama från 2013 med Saoirse Ronan, Max Irons, Jake Abel och Diane Kruger med flera i huvudrollerna.
 
Jorden har invaderats av en annan art som raderar människornas minnen och tar över deras kroppar. Det här är framtiden och mänskligheten är nästan utrotad. Men människornas känslor är starkare än de andra arterna de har tagit över och vissa klarar att kämpa emot inifrån. Det finns en grupp fria människor kvar som fortfarande kämpar emot, Jared Howe och Melanie Stryder är två av dem. Melanie tas över av ”Wanderer” - en utomjording som levt på många olika planeter. Men om Melanies minnen har överlevt tillsammans med hennes känslor så kan hon kämpa emot. Det här är början på en annorlunda kärlekshistoria…
 
Jag vart inte alls imponerad av den här filmen och enligt mig kändes den tyvärr bara trög och lång. Även om själva handlingen är intressant och skådespelarna gör ett hyffsat bra jobb så är den här filmen inte mer än medelmåttig och det känns som om den aldrig riktigt kommer till skott. Hela filmen har ett lågt tempo och händer aldrig något sådär riktigt spännande vilket gjorde att jag snabbt tröttnade. Lite mer action hade definitivt livat upp filmen. Även om kärlekscenerna var rättså många så kändes hela kärleksdelen av filmen icke trovärdig och jag kände ingen som helst sympati eller så för karaktärerna. Lite av en besvikelse helt enkelt.
 
 

Kommentarer
Sofia - En blogg om tv-serier

Så du skriver om filmen kände jag lite om boken man fick läsa över 100 sidor innan den kom igång och det är för mycket på film om man inte får igång storyn snabbare. Dock älskade jag boken tillslut, men det tog riktigt lång tid ;)

2013-04-02 @ 22:39:06
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback