My Mad Fat Diary

My Mad Fat Diary är en brittisk drama-komedi serie från 2013 med Sharon Rooney i huvudrollen som överviktiga Rae och som precis har kommit ut från ett mentalsjukhus där hon ar spenderat fyra månader på grund av sitt självdestruktiva beteende. Nu börjar hon att återskapa sin vänskap med sin bästa vän Chole som är omedveten om Raes problem och tror att hon har spenderat de senaste månaderna i Frankrike.Nu försöker Rae få ordning på sitt liv, bli av med sina psykiska promblem och skaffa nya vänner. Serien är baserad på Rae Earls bok  "My Fat, Mad Teenage Diary".
 
Ett stort fan av Skins som jag är så har jag längtat efter att det ska komma någon ny brittisk ungsomsserie som jag kan titta på. Så efter att ha hört mycket positivt om den här serien så fick jag ju lov att ge den en chans. Och jag måste säga att jag gillar den. Visst, den är inte den bästa serien som någonsin gjorts, men den har något speciellt och jag tror att många ungdomar kan relatera till huvudpersonen. Synd bara att det är så några avsnitt! 
 

Kommentarer
Cinematical

Svar: Härligt! :) har lagt till dig med! :)

Med vänliga hälsningar, Wictoria | Cinematical.blogg.se

2013-02-23 @ 21:43:17
URL: http://cinematical.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback