Pressvisning: Beautiful Creatures

Thriller/Romantik från 2013 med Alden Ehrenreich, Alice Englert, Emma Thompson & Jeremy Irons i rollerna. Baserad på boken av Kami Garcia och Margaret Stohl med samma namn.
 
Ethan Wate bor i den lilla staden Gatlin och drömmer om en tjej varje natt i flera månader utan att förstå varför just hon uppenbarar sig i hans drömmar. En dag kommer Lena Duchannes till staden, systerdotter till den mystiska Macon Ravenwood. Från den dagen hon kom så börjar oföklarliga saker att inträffa och alla invånare riktar anklagelserna mot samma person, Lena. Ethan ser igenom Lenas fasad och dem blir snabbt förälskade. Vad Ethan inte vet är att det inte är en slump att de har träffats, men hur kommer han reagera när han till slut får reda på vem hon egentligen är?
 
Jag hade ganska stora förväntningar på den här filmen, hade hört att boken är riktigt bra och jag brukar älska filmer i den här stilen. Men, som vanligt när man har för stora förväntningar så blir man besviken. Jag tycker inte att den levde upp till den standarden jag trott och jag tycker att hela filmen är lite halvdan.  Överlag är skådespelarna riktigt bra, förutom huvudrollsinnehavarna som jag tycker hade kunnat varit betydligt bättre, de kändes tillgjorda, stela och icke trovärdiga i jämförelse med dem andra skådespelarna. Handlingen är bra, spännande, gripande, halvrolig och intressant men utförandet blir lite småsegt. Jag tror den gör sig mycket bättre i bokform än på vita duken, den blir lite odetaljerad och jag skulle velat se lite mer djup i den. Någonting som faktiskt var riktigt bra med filmen var dock att den var väldigt välgjord och specialeffekterna var överlag riktigt riktigt imponerande. Tyvärr räcker det inte riktigt för att få mig att älska filmen, men det räcker för att få mig att beskriva den som klart sevärd.
Jag däremot hade inga förväntningar över huvud taget. Jag tyckte att den var hur bra som helst.
Jag blev positivt överraskad av filmen. den har gjort stort intryck på mig, jag rekomenderar alla som är intresserade av den här typen av film att verkligen gå och se den.
Det bästa med filmen var skådespelet och specialeffekterna, det är roligt att se en film med skådespelare som man inte sett så mycket av tidigare, det ger ett verkligt intryck, mer trovärdigt.
Men handlingen var sådär, det tog tid innan man fick några svar på alla frågor man hade, den kunde även kännas seg på sina ställen, men ganska bra var den.
Bland de bästa effekterna jag sett på länge, storslaget!!! Jag fick rysningar i hela kroppen när det verkligen blev spännande.
En mycket bra film, perfekt för vita duken.
 
Filmen har Sverige premiär 13 Februari 2013!
 
Vi vill tacka Nordisk film för att vi fick gå på denna pressvisning.
 

Kommentarer
Sofia - En blogg om tv-serier

Jag tycker att den verkar jätte bra!

2013-02-13 @ 14:39:55
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback