The Carrie Diaries - Mina Åsikter

Nu har det kommit ut 4 avsnitt av The Carrie Diaries och jag tyckte att det var dags att jag delade med mig lite om mina åsikter och tankar kring serien så här långt. Det är fortfarande svårt att säga om det kommer bli en serie som man tittar slaviskt på eller inte men man kan ändå redan se mycket av series potential.
 
Handlingen gillar jag starkt, jag är lite svag på high school serier måste jag erkänna och även om det e lite annorlunda eftersom den här serien utspelar sig under 80-talet så gillar jag det! Många har klagat på att huvudkaraktären inte alls liknar Carrie i SATC men jag tycker inte att det spelar någon roll om jag ska vara ärlig. Jag har knappt tänkt på det heller, det här är ju ändå en separat serie och jag tycker att det är bra att de valde en skådespelerska som gör ett bra jobb, inte en som bara är lik vuxna Carrie. 
 
På tal som skådespelarna så är jag faktiskt riktigt nöjd med dom, det är ingen som jag stör mig sådär förbannat på som det kan vara i vissa andra serier. AnnaSophia Robb är riktigt duktig och jag gillar att de inte har helt okända skådisar utan några som man redan känner till och gillar. Eller ogillar vilket många säkerligen gör. Men hursom så är jag i alla fall nöjd med skådespelarna och de har alla bra kemi med varandra vilket är ett stort plus. 
 
Jag måste erkänna att även om jag såg fram emot den här serien väldigt mycket så var jag lite orolig att jag skulle bli besviken. Kanske att det skulle vara jobbigt att det utspelade sig för ca 30 år sedan eller att karaktärerna skulle vara tråkiga och utan djup. Men jag vart faktiskt inte alls besviken, jag gillade den precis så mycket som ajg trodde att jag skulle gilla den vilket jag e riktigt glad över. Det är en sån där feel good serie som har humor, romantik, sorg och djup. En serie för mig helt enkelt.
 
Så har ni ännu inte kollat in serien så tycker ja att ni ska ta och göra det!
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback