Gangster Squad

 
Drama Thriller från 2013 med Sean Penn, Josh Brolin, Ryan Gosling och Emma Stone med flera.
 
Filmen bygger på verkliga händelser och utspelar sig i slutet av 40-talet i ett korrupt Los Angeles som kontrolleras helt av maffialedaren Mickey Cohen. För att förgöra Cohens imperium tillsätts en hemlig styrka inom LAPD ledd av Sgt. John O’Mara och Jerry Wooters som måste ta till alla metoder för att befria staden från en av de farligaste maffiorna genom tiderna.
 
Jag har planerat att se den här filmen ända sen den kom ut men det har inte blivit äv förrän nu. Jag hade inte jättehöga förväntningar då den här gengern inte brukar tilltala mig sådär extremt mycket. Men jag gillade den faktiskt väldigt mycket, den var väldigt bra gjord och skådespelarna var riktigt bra. Sean Penn gjorde ett ritkigt bra jobb och jag gilalde även Ryan Gosling och Emma Stone starkt. Så sammanfattningsvis så gillade jag verkligen den här filmen och rekomenderar den!
 
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback