Oz the Great and Powerful

Fantasy från 2013 med James Franco, Mila Kunis, Rachel Weisz och Michelle Williams i huvudrollerna.

 

När Oscar Diggs, en obetydlig cirkustrollkarl med tveksam moral kastas ut från Kansans till Oz fantastiska värld tror han att hans lycka är gjord. Här väntar berömmelse och rikedom och det är bara för honom att ta för sig, tills han möter de tre häxorna Theodora, Evanora och Glinda vilka inte är övertygade om att han är den stora trollkarl som alla väntat på. Motvilligt blir Oscar indragen i landet Oz och dess innevånares stora problem. Han måste ta reda på vem som är god och vem som är ond innan det är för sent. Genom att skickligt använda sina magiska trick och illusioner - och lite trolleri - förvandlar Oscar sig själv inte bara till den stora och mäktiga Trollkarlen från Oz, utan också till en bättre människa.

 

Jag hade inte särsikt höga förväntnigar på den här filmen och kände nästan på mig att jag inte skulle tycka att den var jättebra, men ville ändå ge den en chans. Men tyvärr hade jag rätt och jag blev inte direkt positivt överraskad. Det är inte en dålig film, absolut inte och den är riktigt rolig på sina håll. Men den kändes lång, vilket aldrig är ett bra tecken. Skådespelarna var däremot duktiga tycker jag och filmen är bra gjord. Det är mest handlingen som jag störde mig på, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men den föll inte riktigt mig i smaken helt enkelt.

Precis som Beatrice så hade jag inte speciellt stora förväntningar på den här filmen, men precis som henne ville jag också ge den en rättvis chans. Filmen är okej, överlag välgjord och dem flesta skådespelarna gjorde ett bra jobb (Det  är någonting med Michelle Williams som jag inte är så förtjust i) . Den är gullig, den har sina småroliga stunder och man fnissade till ett antal gånger, men, den är alldeles för söt för min smak vilket gjorde den smålarvig och jobbig. Jag håller med om att den också kändes lång, när man sitter och funderar på hur långt det kan vara kvar av den så har den inte kvalité nog för att vara en riktigt bra film. Jag tycker också att den var otroligt förutsägbar även fast jag satt och hoppades att jag skulle ha fel. Sevärd, men ingen film jag kommer se om och om igen. Men om ni har barn i kanske 7års åldern, se den, dem kommer nog älska den.
 


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback