This is 40

Komedi från 2012 med Paul Rudd och Leslie Mann med flera i huvudrollerna.
 
Fem år efter att författaren och regissören Judd Apatow lät biopubliken möta Pete och Debbie i filmen "På smällen", är det dags för Paul Rudd och Leslie Mann att reprisera sina roller. I "This is 40" närmar sig det äkta paret en livskris, och filmen är en både komisk och ofiltrerad titt på livet i en nästan helt vanlig amerikansk familj.  Efter flera års äktenskap bor Pete nu i ett hus fyllt av kvinnor: frun Debbie och deras döttrar, åttaåriga Charlotte och trettonåriga Sadie. Medan han kämpar för att hålla sitt skivbolag flytande måste han och Debbie samtidigt hitta ett sätt att förlåta, glömma och njuta av resten av livet tillsammans... och detta innan de tar död på varandra.
 
Den här filmen är riktigt rolig på sina håll och både Leslie, Paul och tjejerna som spelar deras döttrar gör ett riktigt bra jobb men tyvärr så tycker jag att den kändes lite för lång. Den är över två timmar vilket verkligen märks när man ser den och jag kollade flera gånger hur lång tid det var kvar - inte ett bra tecken. Den är helt okej, men inte så mycket mer än så enligt mig.
 

Kommentarer
Sara - Ensamstående mamma

Jag tyckte den där filmen var helt ok, men inte alls lika bra som första filmen :)

Svar: Jag håller med dig :)
themoviediaries.blogg.se

2013-03-23 @ 19:24:55
URL: http://dolphin.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback