The English Teacher

Drama Komedi från 2013 med Julianne Moore,  Lily Collins och Michael Angarano med flra i huvudrollerna.
 
Linda Sinclair är en high school-lärare i engelska i den lilla staden Kingston, Pennsylvania. Hon brinner för sitt ämne och är populär bland sina elever och bor ensam med sina två katter och stora kollektion av böcker. När hennes tidigare elev Jason Sherwood återvänder till staden efter att ha misslyckats med sin karriär som pjäsförfattare övertalar Linda honom att producera sin pjäs på skolan. Jasons högdragna far, Dr Tom Sherwood tycker dock att hans son borde utbilda sig till jurist istället. 
 
Jag hade inte så höga förväntingar på den här filmen utan såg den mest i brist på annat och måste tyvärr säga att den inte riktigt föll mig i smaken. Visst är den rolig på sina håll men jag tyckte mest att den händes lång och ganska tråkig. Jag tappade snabbt intresset i storyn. Men den var ju ändå inte dålig, men den hamnar någonstans mitt emellan bra och dålig. 
 
 
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback