Filmserier 2 Love - Bridget Jones


I mitt andra inlägg om filmserier så får vi möta Bridget Jones i en av dem mest underbara filmserierna jag någonsin sett, och dem roligaste böckerna jag läst också. Här har vi en serie som man antingen hatar eller fullkomligt älskar!

Bridget Jones Dagbok - I Den första filmen så kastas man rakt in i Bridget Jones makalösa och problematiska liv. Bridget är 32år, singel och beslutar sig att ta tag i sitt liv och börjar skriva dagbok. I hennes försök att få ordning på sitt liv så faller hon för frestelser, förälskar sig i fel personer, lagar blå soppa och försöker hantera sina föräldrars skildsmässa. Men Bridget är helt ovetande att hennes krig mot män och kilon till slut kan leda henne till kärleken i någon som hon aldrig anat att hon skulle kunna falla för.

Jag kan inte göra annat än älska Bridget Jones, Renée Zellweger gör ett utmärkt jobb när hon fångar knäppheten i sin roll. Man skrattar, sitter tårögd och har lust att strypa kräken hon möter på. Den har inte en tråkig sekund och jag vet inte hur många gånger jag sett den här filmen nu, jag tröttnar aldrig.

På spaning med Bridget Jones - Bridget har äntligen hittat kärleken i uppföljaren av Bridget Jones dagbok och i den här filmen får man följa henne när hon försöker vänja sig med att vara i ett förhållande och hennes kämpande för att få allting att fungera. Hon känner sig helt säker att hon hittat den rätta tills hennes gamla flört Daniel dyker upp igen och vänder upp och ner på allt i Bridgets huvud, och tillvaro. Detta resulterar i totala katastrofer, fängelsestraff, konstiga svampar, brottning i fontäner och mycket annat som gör Bridget Jones liv till ett rent helvete.

Uppföljare brukar ofta bli mycket sämre än föregångarna, men i det här fallet så lyckas dem väldigt bra, den är inte helt i samma nivå som första men den är så nära den bara kan komma. Den här har samma humor som i första, samma klantighet och samma underbara Bridget Jones!

Kan också avslöja att en tredje Bridget Jones film är på väg och ni kan ju gissa vem som kommer sitta klistrad! Skriver här på en gång när jag vet mer om filmen och när den kommer!



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback