Lucka 20 - Mysteriet på Greveholm

Under lucka 20 har vi julkalendern som alltid har varit och alltid kommer att vara min favorit, nämligen Mysteriet på Greveholm.

 

Julkalendern handlar om familjen Olsson som flyttar ut på landet för att fira jul, men av misstag hamnar de i ett slott istället för det hus som de skulle hyra. Det visar sig att det spökar i slottet, men det skrämmer inte de yngsta barnen Lillan och Ivar, som gärna letar efter mysterier. Storasyster Melitta är dock rädd för spöken och föäldrarna Leif och Astrid tror inte att något sådant existerar.

 

Somsagt så har jag alltid älskat den här julklaendern och den har varit min favorit under alla år. Det är en klassiker och jag tror att många håller med mig om att det är en av de bästa julkalendrarna. Jag läste även att en uppföljare kommer att komma julen 2012, jag hoppas bara att dom gör att bra jobb och inte förstör de bra minnen man har av serien.

 


Kommentarer
Carla - fotografi

Haha, åh det är min absolut favorit!

2011-12-20 @ 19:08:08
URL: http://standingcarla.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback