Lucka 9 - Christmas Cottage

Under lucka 9 gömmer sig Jared Padaleckis Christmas Cottage, ett drama från 2008 om kärlek både till sin familj och alla runt om en.

Filmen handlar om Thomas, en ung konstnär som åker hem till sin mamma för att fira jul. Det som skulle vara ett kärt återseende blir plötsligt ett uppvaknande när Thomas får reda på att hans mamma hamnat efter med sina räkningar så mycket att hon kommer förlora huset. Detta försöker Thomas och hans bror fixa och skaffar sig varsitt jobb för att hjälpa deras mamma, men det visar sig som om det ligger annat bakom fasaden än vad deras mamma säger.

Jag ska vara ärlig, jag såg den här filmen endast för att Jared Padalecki är med i den, jag hade inte speciellt höga förväntningar men jag måste säga att jag ändå blev besviken. Filmen var långtråkig, karaktärerna inte heller speciellt bra, och det kändes som om den aldrig skulle ta slut. Filmen skulle kunnat bli riktigt bra, det är en bra historia men sättet den är gjord på känns bara blä. Men se den själva och skaffa en egen uppfattning, vem vet, ni kanske älskar den.

Kommentarer
LifeIsAMovie - Sveriges bästa filmblogg

Vi länkar er också nu!



Detsamma!

2011-12-09 @ 18:19:05
URL: http://lifeisamovie.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback